Umělá inteligence začíná měnit chody mnoha firem. V mnohých je už i změnila. „K lepšímu,“ jak dodává Petr Vaněček, spolugenerální ředitel AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama.
Právě v AAA Auto umělá inteligence trhá rekordy v prodeji aut. I zásluhou AI. Píše inzeráty, vykupuje auta, naceňuje je i komunikuje se zákazníky. Na jedničku. Podle Petra Vaněčka bylo call centrum firmy donedávna postaveno na lidech z masa a kostí. „Mysleli jsme si, že na dotazy zákazníka dokáže reagovat jen živý člověk. Nástup umělé inteligence v minulém roce pohled firmy ale hodně změnil. První testy ukazují, že umělá inteligence má výsledky na úrovni těch nejlepších lidí,“ řekl Petr Vaněček zpravodajskému portálu serveru iDnes.cz. Proto ji neváhali zakomponovat i do dalších segmentů firmy.
Strojové učení v praxi
Právě na strojovém učení je postavená i firemní technologie výkupu, do které AURES v posledních deseti letech investoval stovky miliony korun. „Náš software se v podstatě každou minutu dívá na trh, vyhodnocuje veškeré příležitosti, které se objeví. To není v lidských silách,“ jak dodal spoluředitel Petr Vaněček pro server ceskenoviny.cz. Jak je vidět, v AAA šlapou do AI opravdu razantně. Prim hraje především intenzivní využívání technologií, zejména strojové učení a analýza velkých dat (big data). Právě ty společnosti pomáhají optimalizovat ceny a předpovídat tržní trendy, což zvyšuje přesnost a rychlost obchodních rozhodnutí.
Vyšší profitability a obrat
Umělá inteligence se ale rovněž zapojuje do samotného prodejního procesu aut. Je schopna vyhodnotit, že automobil pořízený v Německu by měl být prodaný v Ostravě, kde je o něj největší zájem. Tento systém zvyšuje profitabilitu a umožňuje rychlejší obrat vozů. Technologie ale také pomáhá stanovovat ceny a upravovat je podle aktuální poptávky a nabídky na trhu. Vývoj zkrátka jde kupředu mílovými kroky.